1.
Nad zadaniem pracować
będziecie w 5 grupach.
A. RODZINA NA DALEKIM
WSCHODZIE (CHINY + JAPONIA)
Źródła
Chiny/Japonia współczesne
grafika
B. RODZINA W INDIACH
(HINDUIZM)
grafika:
http://www.flickrcc.bluemountains.net/flickrCC/index.php?terms=india%20family&page=2&edit=yes&com=no
C. RODZINA W IZRAELU
(JUDAIZM)
grafika:
D. RODZINA ARABSKA
(MUZUŁMAŃSKA)
grafika:
http://www.flickrcc.bluemountains.net/flickrCC/index.php?terms=islam%20family&page=2&edit=yes&com=no
E. RODZINA POLSKA
grafika:
Możecie
korzystać z podręcznika pod red. Teresy Król „Wędrując ku dorosłości.
Wychowanie do życia w rodzinie dla uczniów klas I-III gimnazjum”, Wyd. Rubikon
2.
Każda grupa dobiera się
losowo.
3. W pracy grupa korzysta z podanych źródeł.
4. W opracowaniu zwrócicie
uwagę na zagadnienia:
- w jaki sposób powstaje nowa rodzina, kto decyduje o wyborze małżonka/i
- ceremonia zaślubin
- czy małżeństwo ma wymiar religijny czy cywilnoprawny
- ilość członków rodziny; pokolenia w rodzinie;
- stosunek do starszych; kult przodków
- pozycja dziecka w rodzinie
- pozycja kobiety w rodzinie
- podział obowiązków
5. Wszystkie efekty Waszej
pracy przedstawiacie w prezentacji Power Point składającej się z 10-15 slajdów.
Pamiętajcie o slajdzie z bibliografią.
6. Efekty pracy zaprezentujecie na Szkolnym Festiwalu Projektów
Gimnazjalnych. Pamiętajcie
o przećwiczeniu ustnej prezentacji!
7. Na wykonanie zadania
macie 4 tygodnie.